L’acomiadament d’un treballador que no compleix-hi les hores establertes en el seu contracte per continues desconnexions del sistema, es improcedent si no s’acredita la seva voluntarietat i si no hi hagués, a més, indicis de que les desconnexions s’han produït per fallades en el sistema.
El Jutjat Social número 4 de Santander ha dictat una sentència el passat 15 de juny en la que declara la improcedència de l’acomiadament d’un teletreballador per les seves continues desconnexions, pels següents motius:
- El treballador ha acreditat haver avisat a l’empresa de problemes tècnics que eren causa de desconnexions i aquest fet no ha estat desvirtuat per l’empresa.
- No consta que l’empresa hagués requerit al treballador per esmenar els problemes de desconnexió.
Per tant, en casos semblants es rellevant que hi hagi constància que l’empresa hagués requerit al treballador per solucionar els problemes de desconnexió que se li vulgui imputar com a motiu per acomiadar-lo i, en cas que el treballador fes constar problemes tècnics, seria convenient un informe de l’informàtic de l’empresa que acrediti la seva inexistència.