Share

No sol passar habitualment però en determinades ocasions se’ns carreguen imports de serveis en el nostre compte bancari que no es corresponen amb el que venim pagant cada mes o ens passen factures de serveis que ja no utilitzem. En aquests casos convé saber que podem demanar a la nostra entitat bancària la devolució del rebut i l’abonament de l’import carregat.

Aquesta matèria ve regulada en el Reial decret llei 19/2018, de serveis de pagament, que estableix les condicions en que els consumidors podran retornar els rebuts. Les resumim a continuació:

Període dintre el qual es pot retornar els rebuts, estiguin domiciliats o no:

  • Vuit setmanes:
    • Rebuts autoritzats prèviament però quin import no es correspongui amb el que venim pagant periòdicament, amb les condicions del contracte i amb les altres circumstàncies del cas.
    • Rebuts autoritzats prèviament però que corresponen a serveis que ja no utilitzem.
  • Tretze mesos:
    • Rebuts no autoritzats prèviament.

 

Procediment a seguir:

  • Dintre el període durant el qual es pot retornar el rebut: Demanar la devolució a l’entitat on tenim el compte on s’hagi carregat el rebut.
  • Dintre el deus dies hàbils següents al moment en que rebi la sol·licitud de devolució:
    • L’entitat haurà de retornar l’import del rebut.
    • O bé haurà de justificar la seva denegació de devolució, indicant en aquest cas els procediments de reclamació, judicials i extrajudicials, a la disposició de l’usuari, per al cas que l’ordenant no estigui conforme amb les raons ofertes.

 

Rebuts que no es podrà retornar a no ser que hi hagués una errada de l’entitat bancària:

  • Rebuts de pagament de préstecs.
  • Càrrec de comissions bancàries.

Som advocats. Consulteu-nos sense compromís trucant al 972 426 004, o por correu electrònic adreçat a juridic@rm-assessors.cat.

 

"*" indicates required fields

Share

Scroll to Top
Open chat
Do you need help?
RM Assessors