Share
blog assessoria integral girona i figueres | RM Assessors

La Unió Europea disposa d’una detallada regulació dels drets dels passatgers aeris, amb indemnitzacions i altres atencions per a compensar els inconvenients que pot causar el mal funcionament del servei.

Els drets es regulen en el Reglament (CE) 261/2004, de 11 de febrer. Destaquem el següent:

Vols als que s’aplica aquesta regulació: Vols amb sortida o arribada de o a un estat de la Unió Europea, Islàndia, Noruega o Suïssa, independentment de la nacionalitat de l’aerolínia.

Compensacions per denegació d’embarcament (overbooking) i per cancel·lació del vol:

  • Dret al reemborsament: Retorn de l’import del viatge en el termini de 7 dies o facilitar un transport alternatiu.
  • Dret d’atenció: Menjar i refrescos suficients, en funció del temps d’espera, així com dret a 2 comunicacions gratuïtes.
  • Dret a una indemnització econòmica:
    • Import de la indemnització segons la distància del vol:
      • Vols fins a 1.500 km: 250,00 €. (tant si el vol es intracomunitari com si no ho es).
      • Vols  entre 1.500 i 3.500 km: 400,00 €. (tant si el vol es intracomunitari com si no ho es).
      • Vols a partir de 3.500 km:
        • Si el vol es intracomunitari: 400,00 €
        • Si el vol no es intracomunitari: 600,00 €
    • En cas de cancel·lació del vol, no hi haurà dret a indemnització econòmica quan es doni les següents circumstàncies:
      • Si la cancel·lació es deu a circumstàncies extraordinàries i imprevisibles.
      • Si la companyia ha avisat almenys amb dues setmanes d’antelació o:
        • Almenys amb 7 dies d’antelació, si el nou vol ofert surt amb una antelació no superior a 1 hora respecte de l’hora de sortida prevista i arriba a la seva destinació final amb menys de 2 hores de retard respecte de l’hora prevista.
        • Entre dues setmanes i set dies d’antelació, si el nou vol ofert surt amb una antelació no superior a 2 hores respecte de l’hora prevista i arriba a la destinació final amb menys de 4 hores de retard respecte a l’hora d’arribada prevista.

 

Compensacions en cas de gran retard

  • Dret d’atenció: Menjar i beguda suficients en funció del temps de demora, allotjament en hotel quan calgui (inclosos els desplaçaments), així com a 2 comunicacions gratuïtes, si el retard es de:
    • 2 hores o més, per a vols de 1.500 km o menys.
    • 3 hores o més, per a vols més llargs efectuats dins de la UE i per a altres vols de 1.500 i 3.500 km,
    • 4 hores o més, per a vols de més de 3.500 km efectuats fora de la UE.
    • 5 hores o més, per a tots els vols.
  • Dret al reemborsament: quan el retard sigui de 5 hores o més. En aquest cas la companyia haurà d’oferir la devolució de l’import del bitllet en el termini de 7 dies, juntament amb un bitllet gratuït de tornada al primer punt de partida, si escau.
  • Dret d’informació: la companyia aèria ha de proporcionar un imprès on s’indiquin les normes en matèria de compensació i assistència.
  • Dret a una indemnització econòmica si el retard és de 3 hores o més (excepte circumstàncies extraordinàries). Segons la distància del vol:
    • Vols fins a 1.500 km.: 250,00 €
    • Vols entre 1.500 i 3.500 km: 400,00 €
    • Vos de més de 3.500 km:
      • Si el vol es extracomunitari: 600,00 €
      • Si el vol es intracomunitari: 400,00 €

Som advocats. Si heu sofert un retard injustificat o una cancel·lació del vol i voleu assessorar-vos respecte la viabilitat de la vostre reclamació, us podem assessorar gratuïtament trucant al 972 426 004, o per correu electrònic adreçat a juridic@rm-assessors.cat.

"*" indicates required fields

Share

Scroll to Top
Open chat
Do you need help?
RM Assessors