Les empreses es queixen d’haver petit més pels atacs informàtics el darrer any. Tot i que les incidències de ciberatacs han disminuït, els costos han incrementat en gairebé un 50% respecte l’any anterior. Per exemple, els costos de recuperació de dades segrestades s’han incrementat un 88% en un any.
Considerem que una bona assegurança contra els ciberatacs ha d’incloure en tot cas les següents garanties:
Extorsió cibernètica
Per extorsió entenem tota aquella alteració, amenaça, destrucció, danyar o viciar qualsevol dada de registre, perpetrar accessos o usos no autoritzats a sistemes informàtics. Tot robatori, divulgació pública de registre de dades com a informació personal o de tercers. Introduir codis maliciosos a sistemes informàtics.
Amb aquesta garantia l’entitat asseguradora es compromet a reemborsar a l’assegurat les despeses en les que hagi incorregut per a la recuperació de les dades dels seus servidors, incloses les minutes dels negociadors que hagin estat necessaris.
Pèrdua de beneficis
Amb aquesta garantia l’entitat asseguradora indemnitzarà al seu assegurat per la pèrdua d’ingressos, despeses forenses i despeses extraordinàries (no previstes) patides en el període de restauració del sistema informàtic a causa de la interrupció real del negoci per la fallada del sistema.
Error de ciberseguretat o eCrime
Es defineix com la intrusió de tercers en els sistemes informàtics de l’assegurat causant danys a tercers ( virus, troians, codi maliciós ).
En cas que es declari la responsabilitat de l’assegurat, l’entitat asseguradora assumirà la indemnització pels danys i perjudicis causats a terceres persones a causa de la transmissió de virus o codi maliciós que hagués ocasionat un dany als seus sistemes informàtics.
Danys d’un proveïdor extern tecnològic
Proveïdor extern tecnològic seria aquell al qual l’assegurat transfereix les seves dades informàtiques per seguretat o gestió, com seria el cas de l’emmagatzematge de dades en el núvol.
Em cas d’un atac al proveïdor extern que afectés a les dades de l’assegurat, l’asseguradora abonarà despeses de restauració de programes, indemnitzarà la pèrdua total o parcial per la paralització del proveïdor tecnològic i les despeses de mitigació (despeses incorregudes per l’entitat per tal de minimitzar potencials pèrdues com pot ser subcontractar un altre proveïdor extern, equips informàtics llogats i més).