No sol passar habitualment però en determinades ocasions se’ns carreguen imports de serveis en el nostre compte bancari que no es corresponen amb el que venim pagant cada mes o ens passen factures de serveis que ja no utilitzem. En aquests casos convé saber que podem demanar a la nostra entitat bancària la devolució del rebut i l’abonament de l’import carregat.
Aquesta matèria ve regulada en el Reial decret llei 19/2018, de serveis de pagament, que estableix les condicions en que els consumidors podran retornar els rebuts. Les resumim a continuació:
Període dintre el qual es pot retornar els rebuts, estiguin domiciliats o no:
- Vuit setmanes:
- Rebuts autoritzats prèviament però quin import no es correspongui amb el que venim pagant periòdicament, amb les condicions del contracte i amb les altres circumstàncies del cas.
- Rebuts autoritzats prèviament però que corresponen a serveis que ja no utilitzem.
- Tretze mesos:
- Rebuts no autoritzats prèviament.
Procediment a seguir:
- Dintre el període durant el qual es pot retornar el rebut: Demanar la devolució a l’entitat on tenim el compte on s’hagi carregat el rebut.
- Dintre el deus dies hàbils següents al moment en que rebi la sol·licitud de devolució:
- L’entitat haurà de retornar l’import del rebut.
- O bé haurà de justificar la seva denegació de devolució, indicant en aquest cas els procediments de reclamació, judicials i extrajudicials, a la disposició de l’usuari, per al cas que l’ordenant no estigui conforme amb les raons ofertes.
Rebuts que no es podrà retornar a no ser que hi hagués una errada de l’entitat bancària:
- Rebuts de pagament de préstecs.
- Càrrec de comissions bancàries.
Som advocats. Consulteu-nos sense compromís trucant al 972 426 004, o por correu electrònic adreçat a juridic@rm-assessors.cat.